Monday, September 7, 2009

macam2 ada...

salam...wah..arini dah posa ke 17 rupanye ye..diam tak diam
jap je da ari ke 17..tak lame lg beraye la kite yek..kat sini aku
tepek gmbr ank2 aku la ape lg kan..nak letak gmbr lain watpe
kan..takde pekdahnye..hehehe..so ni gmbr ank2 aku amik mggu
lps..so cek it out...


ni gmbr yg plg aku suke.sbb tomei n cute (eh bkn same ke) hehehe..
skang ni klu nak amik gmbr adik yg abg msti nak celah same...yela
dia jeles asik amik gmbr adik je kan..


ni gmbr adik tgh gelak sakan..tp tak smpt nak amik dia da dongak..
dah abg je yg pndg hp ni..

ni keje abg nye la ni..tgk adik nye merangkak dia dgki ltk beka s tu kat kpala
adik nye pun diam nak buang dr kpala..utk makluman adik da pndai merangkak
dr dia 6 bln ek..alhamdulillah cpt pekembangannye..la ni da nak stat pnjt2...pstu
klu bediri nak lps 1 tgn..mane boleh nak oi..ingt terer sgt ke..

ha..ni gmbr dia nak tdo..tgh khayal la tu..dia goyang2 sndri tmpt tdo
dia smbl pgg2 kaki nye..adik ni ikut mood..kdg2 lame tdo dlm tu..kdg2
tu jap je..tgk angin dia la...


tgk tu..da smpai dlm blk air dia redah..hehehe..sume blk dia da masuk
klu duk dlm walker tu..plg dia suke gi kat dapur..ish..risau tepercik mnyk
je kang..da tak comei ank umi nnti.

adik skang ni klu minum botol suke pgg sndri..tgk tu..mcm da beso
je ek..tp kdg2 tu dia mls gak nak pgg..hehehe..
so tula pekembangan ank aku zarif amsyar..skang ni dia da 7 bln..ni pun dia br baik dmm..
tak taula nak tmbuh gigi ke ape..kejenye asik gigit puting aku je..tejerit2 aku..tak taula
nnti klu dia ade gigi nnti cmne sbbnye klu aku sumbat jari aku tu beria2 dia gigit..ish..
jgnla da ade gigi ti dia gigit beia2 lak kan mau putus kang aku nye..yg abg skang ni pun
da byk ckp..tp pelat lg la..laki aku la sll tak phmdia ckp ape..ape pun aku bhgia sgt dgn
ank aku 2 org ni..nak tmbh lg??nntila dlu ek...tggu dorg beso skit...at least biarla yg
adik tu da 3 thn ke kan...penat pun tak ilg lg ni..sp ade ank 2 kcik2 ni taula cmne pntnye...
so kite jmpa di lain keluaran...renung2 kan..dan selamat beramal...







2 comments:

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

yer betul tu lia, ada anak kecik serentak memang letih. kak mi dah rasa masa emily & farhan masa kecik. now akak dah lega dan rileks sikit.. tapi pasni kalau la ada yang no. 3, bersilat balik la kak mi akak agaknya ..

btw sungguh aktif la si amsyar tu, sampai ke bilik air dia redah.. kena alert selalu tau lia, banyak bahaya dalam bilik air

umilia said...

ye kak mi..pintu blk air skang kiteorg ttp hbs.sblm ni renggang skit sbb sng abg nak blaja buang air dlm blk air.tp dah adiknye lasak banget kenela ttp blk air tu.