Thursday, November 5, 2009

syg ank2 umi..

salam...

lame tak update blog..byk beno kejenye ye..boleh tahanla..
almaklumla skang ni tiap2 ari aku blk umh bwk mknn utk
suami aku..rs2 nye ramai yg da tau suami aku acc..so dia
lepak je kat umh kan..ni pun dpt lg mc smpai akhir bln ni
kiranye da dkt 2 bln dia mc..da mcm cuti besalin plak kan
heheheh...nak wat cmne tulg di tapak tgn nye tu tak becantum
sepenuhye lg..so kenela duk diam kat umh kan...so disebabkan
itu tiap2 kali rehat aku blk la umh..klu ade mknn lbh ms msk
mlm tu lehla mkn utk tghari..klu tak aku bli jela bwk blk..
nak kate pnt boleh tahan gak la..tp disebabkan suami ku
takpela pnt skit pun kan...tu la pengorbanan seorg isteri
cewah....hehehe...oh ye arini aku nak cite psl ank2 aku la..
ape lg kan nak cite...actualy byk kejadian n cite yg ade
cume gmbr je takde..aku ni mls bebenor nye nak amik
gmbr...so biar je la kan kesah itu belalu begitu sahaja..
kalu aku rajin amik2 gmbr pasni aku cite la psl lain ek..

okla cite psl ank2 aku ni...ank aku yg sulung adam hilman
da pun berumur 3 tahun...okla aku cite skit ape pekembangan
baru / stil cmtu gak psl abg dlu ye...

abg stil pakai pampers ye...tp da saiz XL...walaupun bdn nye
kcik je...sbbnye kat kelengkang tu sempit klu pakai saiz L..
msti korg kate aku tak nak ajo ank kncg kat blk air ke..da ajo
tp dia yg tak nak..mau dia g kncg kat stiap karpet yg ade..
dahla nak jemur kat balconi tak leh..so biarla dia pndai sndri
gamaknye kan...

stil minum susu dugro madu 3-6 tahun...minum dgn botol ye..
hehehe..dia tak suke minum kat cawan..kat cawan hanyela air
msk je...

stil ckp pelat eh..kdg2 laki aku sndri tak phm..aku gak yg kene
bgtau ape yg dia ckp..hehehe..

sgt suke pd otomen, robot, ben10, spiderman n katunla sng cite
heheheh...

hm..ape lg ek..nnti klu ade lain2 aku tmbh lg k..ok kite tgk adik
lak...

amsyar da 9 bln....da laju merangkak,memanjat,memapah,me
ape le yek..tu je kot baru ade..

sgt suke mkn..bile org mkn dia akan dtg smbil mulutnye ckp nyum2
terer kan..aku rs tula pekataan petama dia pndai sebut..hehehe..
smpaikan kat taska pun cikgu dia ckp org mkn pun dia nak mkn..
tp tula bdn ttp maintain kcik comel mcm umi dia...hahahaha...
dulu la kan kcik comel...

bile da mkn byk jd nye minum susu kurg..takpela nak wat cmne kan
nak pksa2 pun bdk kcik lg..

suke ktuk2 ye...sume bnda dia nak ketuk2...plg dia suke ketuk adlah
hp aku ye...da byk kali hp aku tiba2 hang...adus...umi takde duit
syg oi nak bli hp br...

sgt ssh nak tdo ini bdk ye...klu da tdo ptg - pas mgrib jwbnye kul 10/
11 la br tdo..tu pun kene pksa...klu abg dia dlu tdo pas mgrib smpaila
ke pg...tp tula org kate abg lain adik lain kan...

aiseh...pnjg nye aku taip kali ni..bls dndm nampak...dahlame tak
update katenye kan...okla kang boring lak nak bc...kite tgk gmbr yek...
ni la gmbr plg baru yg aku amik...gune hp je yek...kamera da tak bp
baik keadaannye...



tgk abg tu..klu begambar msti nak begaya otomen dia...hehehe...

ha...ni br ensem..sjuk mata pndg ank2 ceria gmbira cmni kan..

alahai...sukenye ank2 ku ini..pghibur umi dikala sunyi...



yg adik maintain ensem..yg abg wat muke lak..apepun umi syg ank2 umi..


tepenyek lak pipi abg tu..muah...syg kamu bedua...


ala mucuk umi ni..nape masam tu yang...tak ready lg ye..ok lg skali ye..




ha...da ok pun mood dia...tp stil tak sengih beso lg tu...



senyum besar pun dia tu...eh umi pun maintain cun..kuang3x...


eh gmbr ngn abg takde la...ade tu ade tp sume gmbr tak pakai
tdg...tak leh la nak letak kan..nmpk lak rmbt i yg ala2 julia
ziegler tu..hahahaha...perasan...




No comments: