Friday, December 24, 2010

MENANGIS KU SENDIRI..KETAWA PUN SENDIRI..TIADA TEMPAT UTK MENGADU..

Salam...

ape kabar kwn2..lame tak beblog ek.sll bw kwn2 nye je..tak tau nak tulis pe..actualy tak pndai sgt nak karang2 ni..sll pun tulis ikut suke je..ape yg telintas tu la yg tetulis..hm..arini hati aku sgt la hiba..terase begitu sendiri dan kerdil di dalam opis yg beso alam ini..cmne ek nak ckp..kot aku ni yg telalu terase ke..sensitif yg amat ke..ntahla..tak taula..agknye aku ade wat slh ke..tesalah ckp ke..adatla kan kite ni manusia biasa..kdg2 tak lari dr wat silap..kdg2 tu kite tak prasan ape yg kite ckp leh mengguriskan ati orglain..tp setau aku jarang aku ckp lepas pd sp2 pun..tp ntahla..

korg msti dok pk apela aku ni dok bebel kan..ape ek aku nak luahkan..korg pnah kot rs ape yg aku rs..ke aku sorg yg memendam rs..parah cmni kan..sian kat baby aku..tak psl2 gak emo sbb uminye ni..kang klu dpt anak yg suke melalak bile lahir nnti jgn nak slh kan sape2..sndri mau ingtla kan..hehehehehe..

hm...mcm yg korg tau / tak tau aku ni keje nye adela sbg kuli yg hampir skali dgn bos beso..atau bahasa paso nye secretary la kan..so bile da jd secretary ni ape2 byk besame dgn bos dr yg lain2...bkn menjauhkan diri..atau mengasingkan diri..tp dok bilik yg sememang2 nye tersendiri dan terasing dr yg lain..bkn slh aku pun kan..klu leh la aku nak je duk kat partition ngn kwn2 yg lain..klu leh aku tak nak la ade gap / jurang ngn kwn2 lain..

mungkin dorg tgk aku mcm mem beso..ade blk sndri..wat keje sndri..tp ati dan perasaan aku dorg tak tau..bile bos takde aku cube begaul ngn kwn2 lain..betanye kabo dorg..bebual semesra mungkin dgn dorg..tp tula..mungkin da dr lahir aku ni besifat pemalu..eh..betul..mmg aku pemalu ye..tak caya tanye laki aku / mama aku..tak tau nape aku rs aku telalu byk kekurangan dr org2 lain..

so..bile aku da duk blk sndri ni..aku jd mcm terasing..sll tetinggal berita2 penting..sll nye aku la org terakhir tau hal2 pentg tejadi kat opis..kdg2 tu da bebulan cite tu br aku tau..kdg2 tu tak tau lgsg..salah aku ke tak kepoh2 kat kwn2 lain..salah aku ke tak betanye kat kwn2 lain..

klu korg ape perasaan korg sll tetinggal dlm segala hal..aku mmg ade terase ati gak..tp aku mls nak pk byk..sbbnye nnti emosi aku teganggu dan aku akan mengalami tekanan mental yg teruk..ceh gitu..hahahaha..aku wat tak tau jela..sng cite..walaupun dlm ati ni teguris gak la..

mcm yg jd kat aku arini..da smggu ni aku rs sgt2 sndri..mcm aku ni org br kat ofis ni..padahal da dkt 8 thn aku keje kat sini..ape korg akan rs bile kwn2 yg korg biasa mkn same2 tiba2 wat hal dorg tanpa pedulikan korg..dorg gi mkn tak ajak korg..gi shoping tinggalkan korg..smpai kan bile jmpa pun dorg wat tak tau..

argh...aku rs down sgt wei...ari petama kene tinggal aku mcm wat tak tau lg..ari ke2 kene tinggal aku mcm tetanya2 lg..tp bile ari ke3 kene tinggal aku rs lost trus..ape slh aku...jht sgt ke aku..aku ade wat salah ke...

serios talk mmg aku da takde kwn rapat kat opis ni..kwn2 rapat aku sume da betukar kua..walaupun pd mulanye aku agak malu nak bekwn ngn org lain tp aku tebalkan muke dok gi mkn ngn dorg..dgn hrpn aku lehla jd kwn2 dorg..walaupun aku rs sgt tepinggir dan tak biasa tp aku juz pk adatla org br nak mula2 bekwn kan..

tp bile da lame stil gak rs janggal..nape ek..aku tak pndai bekwn ke..ke dorg tak suke kwn ngn aku ke..tu yg aku pk smpai skang..dan impaknye td aku da nangis hbs2 an..meratap diriku yg pilu ini...kat sape aku ngadu..korg nak tau..bkn aku nak bebangga diri..tp mcm aku ckp kat opis ni aku mmg takde kwn rapat..

so aku ngadu kat ALLAH je..DIAla tmpt aku mengadu dan mencurah perasaan..mmg beria2 aku meluahkan perasaan aku..yela..mungkin dlm tak nmpk aku ade wat slh kan..so yg aku mintak biarla aku dikuatkan smgt dlm menjalani idup sehari2..biarla kwn2 tak ingt aku asalkan ALLAH sentiasa ingt pd ku..tu lg pntg...

alhamdulillah..aku rs lega sgt2 bile da meluahkan ape yg tebuku..tp yela kan..da duduk kat opis ni kenela adap sume bagai..tu yg aku mintak dikuatkan dlm sume segi..hrp2 Allah sentiasa besama aku...

korg msti tanye nape tak ngadu kat laki aku..dah..aku da ngadu kat dia..dia da bg kate2 smgt pun kat aku..dia kate dia n anak2 sntiasa ade utk aku..sebak je rs...tp tula..aku syukur aku da kawin n ade anak2..bile aku rs sdih / pnt aku gi tgk anak2 ilang kit rs sdih tu...

eh..pnjg ek cite aku..korg phm tak ape aku nak luahkan..phm kot kan..tak phm pun tak pela..aku pun main taip je ni..sbb stil rs hiba lg ni..kang taip yg dlm2 lg meraung aku kang..hehehehe..tp betulla kate pepatah..kwn ketawa sng nak cr..tp kwn menangis payah di cari...saat ni la aku rindu ms blaja2 kat sek men / uitm..kwn2 sntiasa ade disisi..ssh sng same2 mengharungi..

okla...da tak tau nak ckp pe ni..aku hrp korg tak rs la ape yg aku rs ni...hargai la kwn2 yg sntiasa besame kite ssh dan sng sbbnye ssh nak cr kwn2 yg mcm ni...

taking care...

4 comments:

ciK mOt ©™ said...

sabarlah lia...nah amik bahu aku ni...

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

lia, akak faham apa kau rasa, sebab akak dah rasa apa kau rasa.. kalau kat sini (pat akak) kalau kita ada kepentingan, mmg orang cari kita, nak kawan dengan kita, kalau kita ni tak de kepentingan (contoh keta, dorang boleh suruh2 kita bawk dorang gi jaaln2)jangan mimpi dorang nak dekat. akak dah rasa, akak tau.. akak pun lone ranger sekarang ni kat opis.. sapa nak ajak makan akak pi, kalau tak de kawan,akak makan sorang.. tak yah pening2..

mula2 lia, hati MESTI kena kebal, bila orang tinggalkan kita (x ajak makan) kita buat2 tak tau jer.. alah bisa tegal biasa.. akak kena lebih teruk dari ko.. so sekarang ni akak bebas nak ikut group sapa2 nak gi makan.. tak de nak ikut klik ni ke klik itu ke.. akak bebas nak ikut sapa ajer,so tak de la terasa sangat. bila tak de kawan, akak lepak je bilik sendiri. faham tak maksud akak?

take care lia .. opss tajuk cam lagu kak jeton sameon ler.. hehehe

~aSHa~ said...

aku kat sini plak mcm ada puak2 skit..puak pegawai dan bukan pegawai...ciskek je kan...tapi aku...aku ikut semua puak...ahaha sbb kita kan penghubung bos dgn org sekeliling...so aku join semua club...club bersekutu ke club bersengketa pun aku masuk...ehehehe...club alim ulamak pun aku join...

aku ni lagi la...dah jauh bilik dari manusia lain...blok pun jauh tau...blok aku ni dekat dgn bilik2 kursus...kalo org berkursus...baru la tak sunyi..kalo idak..sunyi yakmat...kiranye kalo aku mati kena tikam atau kena culik ke...sure minggu lagi satu mereka baru tau kot..tu pun kalo ada rasa nak jumpa bos..kalo bos outstation berminggu2...lg la takde siapa nak ziarah aku ni..eehehehee

sian kan pa yg ada bilik ni

umilia said...

cikmot:leh ke pnjm bahu tu..byk hingus ni..hehehehe..mekasih mot..

kakmi : tula kak mi..skang ni sy pun da mls nak join mane2 group..ikut suke sy je..klu ade org ajk sy ikut..klu tak sy mkn jela kat pantri..mmg mula2 tu terasela kak..sbb da bebulan2 mkn same2 kan..tiba2 dorg wat tak pedulik..klu kite ade wat slh bgtau jela kan..tp mls nak sesakkan pikiran sy biarkan je la..gi pun boring2 sy gi tgk ank2 sy lg bagus..tu je skang sy wat..mekasih kak..

asha :tula..dah duk blk jauh dr orglain ni mmg kene tinggal je la..sabo je lakan..ape pun mekasih..