Thursday, July 23, 2009

ragam anak-anak ku..

ha tgk..ank aku pun da jangkit penyakit nak peace..perkara wajib bile begambar ye..




ni la dia putera ke2 aku..suke sgt ketawa..




tgk pebezaan anak2 ku ini..yg abg memanjang mukenye..yg adik mengembang..ramai ckp muke ank2 aku ni ikut muke aku...aku tak ksahla ikut muke sape..asl sempurna sifatnye syukurla kan..


cak...ada tak mcm muke abg sy ms abg kcik..bdk2 ofis aku sume ckp cmtu..copy paste muke abg dia..tp yg adik ade lebih dia..adik ade lesung pipit kat 2 2 belah pipi dia..ikut aku la..tu yg ensem...hahaha..



abg botak ni..klu amik gmbr mcm2 gaya dia suke wat..lg2 gaya totomen dia..(ultraman la tu)hehehe...


so cmne...da dpt tgk muke ank2 kesayangan aku ni..mcm2 ragam n karenah dorg skang ni..ok aku cite serba sedikit ye tentang ragam n karenah ank aku..utk tatapan semua n tatapan ank aku bile da beso nnti..biar dorg tau cmne dorg kcik2 dlu...;-)


abg dlu ye...sbb dia yg lahir dlu..hehehe...


  1. abg bulan 8 ni genap la 3 tahun...tp makin lame aku tgk ank aku ni makinla kurus tggi..ikut baka belah laki aku yg ramai kurus tggi...tp laki aku tak kurus ye...tinggi aje...tu pun dlu kurus...tp aku sumbat mknn byk kat dia da tak kurus..

  2. abg sgt ssh mau mkn ye...boleh dikira la bile dia beselera mkn..klu sup2 mkn ngn mihun/kueytiaw tu mmg laju...faveret dia tu...tp takkan tiap2 ari aku nak msk tu kan...kene ikut tekak umi abi dia gak..klu ikut tekak aku ni nak pedas je..tp abg tak mkn..heran aku...aku n laki aku sgt kuat pedas..tp bile dpt ank sgt tak suke pds...terase skit mau dia menggelupur kepedasan..

  3. lebih suke mkn lauk telur n kcp..mknla lebih dr 3 suap..okla kan..

  4. sgt ssh mau mandi..lg2 klu time ujan n sjuk..tak nak nye dia mandi..laki aku ckp ni ikut perangai aku tak suke mndi klu sjuk2..hahaha..kantoi la plak...

  5. stil ckp pelat lagi ye ini budak..ade sedara dia yg same umo tu da ckp sebjik2 n laju..mmg mcm minah kepoh..pggil pun joyah..ntah bile nak ckp btul abg oi..kdg2 laki aku smpai tak phm..dia tanye aku ape abg ckp..hehehe..

  6. sukela sepahkan mainannye...dah kemas masuk kotak pun dia kuar kan jugak..penat nak kemas la..last2 aku mls aku biarkan je besepah...tu da tahap gaban mlsnye..

  7. ank aku kuat minum susu ye..sekali minum penuh botol pnjg tu..tu yg agknye dia kurg nak mkn kot..

  8. sgt suke mkn gula2 n coklat ye..tiap2 ari sblm gi sek mknn ni wajib dia mkn..tak bg mau dia melalak satu kem ni leh dgr...aku mls nak lyn blikan gak la..

  9. suke menangisla abg ni..dlu kcik2 takdela..skang ni bnda kcik skit nangis..murh sugguh airmatamu syg oi...

  10. gigi da hampir rapuh nak patah..sgt ssh mau gosok gigi ye..hbs begusti aku klu nak gosokkan gigi dia..

ish...da byk ni..ckupla 10 ek..mau org tak bc byk2 ni..ok kite gi lak kat adik amsyar lak ye..



  1. 3.2.09 ni genapla 5 bln ank aku...

  2. meniarap ms umo dia nak masuk 4 bln...

  3. suke isap jari ye...pantang lepa jari dia akan disumbat dlm mulut..

  4. yg plg takut dia suke korek telinga dia smpai drh2 tau..aku kene pakai kan sarung tgn smpai skang..klu tak mmg jd peristiwa bedarah la..sll aku kene tukar cadar sbb dia korek telinga dia..

  5. klu tgh menyusu tu msti tgn sblh dia nak pegang tgn aku..aku belai2 tgn dia tak lame tdola..

  6. yg adik ni sgt suke mandi...klu bukak baju tu sukela dia..dia taula nak mandi tu..

  7. tp klu nak pakai bj tu amatla ssh..tak reti diam btulla ank umi ni..

  8. skang da duk dlm walker ye...hbs pusing umh tu..smbil mulut menjerit2 ckp ape ntah

  9. tak suke baring tanpa sbb..klu dibaringkan dia mau menjerit mintak angkat..sbb tu duk dlm walker..sukela dia

  10. akhir skali...tdo amatla lasak adik ni..same ngn abg nye...dia suke tdo ngereng kanan (ikut sunah nabi ye)

okla kwn2..pnjg lebar da aku cite...ni merangkumi bape lame aku tak update blog kan..so wat maraton la yek..hrp2 tak bosanla bc ye..klu bosan takyah bc..tgk gmbr je..hehehe...


so bejumpa di lain keluaran..selamat beramal...hehehehe...


3 comments:

♥cikmOt♥ said...

dah besar anak2 ko ni lia...macam2 ragam dah kan...sonok nengok anak2 makin besar...hurmm...dah beso rindu zaman derang kecik2 cam skang...hehehe

~aSHa~ said...

wei anak sulung ko sebijik la anak sulung aku...kita ni gamaknye lahirkan oltromen kot..ehehee...

payah jugak gosok gigi, payah jugak makan nasi..tapi kat taska cekgu ckp dia suka makan...byk..sbb ada kawan2....baca doa ramai2..dia suka sgt...susu pun tak lehputus..sentiasa ada...kurang makan susu sentiasa ada..habis je buat..tapi nak habiskannye take time...

umilia said...

tula gamaknye..penangan totomen lg kuat dr kite ni..bhya ni..kene bendung ni.hehehe..ape pun perangai dorg ttp syg sgt kat dorg..aku tak taula klu ank2 n suami aku takde kat sisi aku..mau gile meroyan aku..