Wednesday, July 29, 2009

menularnye wabak..

ha...jgn ngeri plak ye tgk tajuk tu..sbnrnye bukan wabak H1N1
yg tengah kcoh skang ni..tp wabak dmm je..satu umh aku dah
kene..tp laki aku gak yg tak kene..name pun ketua keluarga kan..
kenela sihat utk menjaga ank2 kapal yg sakit..wabak ni mula
menular bile ank buah aku (adik aku punye ank) dmm..dpt dmm bile
bdk ni mandi kolam dkt presint 9 dkt foodcourt tu...mane taknye
dia gi telan air kolam tu..harusla dmm smpai naik gatal2 kat muke
n mata bengkak n merah ye...pstu jangkit lak kat adik bongsu aku
pstu kat mama aku pun kene gak..pstu dorg slmt blk ke jb ye...

so wabak dmm ni kene kat kuarga aku plak bermula pd ari sbtu
yg br lps ini..alkisahnye ofis aku wat famili game indoor ye..aritu
da wat game bowling..kump aku juara ye kwn2..so indoor game ni
lak watla kat dewan ofis aku saje ye...jimat kos katenye..aku pun pg2
pas subuh siap2la utk berlawan dgn jayanye..dgn semangat kesukanan
aku ni smpai aku lupe bwk sweter utk ank2 aku...aku ingt takdela
sejuk mane dewan tu di hari cuti ni kan...rupanye sejuk yang amat..
aku yg pakai bj 2 lapis ni pun da rs sjuknye..inikan plak ank aku yg
kcik2...tp tula..aku ni tak ingt ank2 gamaknye bile da besukan..lg2
aku menang ye 3 game yg aku masuk tu..bt seremban,congkak n
karom..bile da mng 3 game yg aku masuk tu brla aku ingt nak suh
adik aku kat umh anta sweter n ubt dmm kat ank2 aku..tp ms tu da
telambat...abg da menggigil kesejukan..bdn da pns...adik je yg maintain
lg...dkt kul 4 br la hbs sume..kump aku dinobatkan juara ye..yela..dah 3
game aku bulun menang..takkan kalah kan..aku puas hati gile la..mane
taknye muke aku je dlm gmbr yg amik hadiah..hahahaha...tp disebalik
kepuas hati an aku ni teselit perasaan kesal sbb ank2 aku lak jd mgsa
kerakusan aku ni ha...tak psl2 ari sbtu ahd isnin selasa aku ank2 aku begilir2
kene dmm pns ye..klu aku takpe lg..ni si kcik2 yg comel tu..kesian sgt...

yg abg klu dmm tak byk songeh..dia cume mengerang jela maybe bdn pns
sgt...tp tak byk ragam..mkn ubt sng..ape pun sng..dr kcik mmg cmtu..tp yg
adik ni..adus...ssh nye nak mkn ubt...dia sembur blk ubt tu kat muke aku..alahai
bocah iki...kcik2 da tnjuk berontak ye...dah la mkn ubt ssh..nak tdo pun
ssh...dahla mmg pesen tak suke didodoi klu nak tdo..mcm2 gayala aku wat
bg dia lena...yg syahdu nye klu dia nangis tu...sungguh menusuk ke kalbu
ye...tesentuh hati seorang umi ni...hrp2 jgnla dmm lg ye syg...umi mntk
maafla sbb umi nak mng hdh ank2 umi yg jd mgsa...menyesal tak sudah seh..
lg pun hdh nye tupperware je pun...hehehehehe...

so harini aku tepaksala gi keje gak..ikut ati nak smbg cuti lg sbb amsyar
tak bp nak shat sgt..tp nak wat cmne kan..sbbnye sok n lusa aku da tak
masuk ofis...sbb ade kursus PA kat kelantan..aku bwk laki n ank2 aku skali..
tp tak tdo hotel pun..tdo umh abg suami aku..time ni la br leh jmpa..klu
tak ssh nak jmpa katenye...so tak sabo nak tggu rht nak tgk ank aku cmne..
hopefuly tak dmm lg..

oh ye..gmbr aku utk sukan nnti aku update ye..dorg tgh pas2 kat bdk2 ofis
utk download...

so pesanan terakhir aku majulah sukan utk negara tp jgn smpai anak merana...
hehehehe....jmpa di lain keluaran dan selamat beramal...

p/s : sorila pnjg lebar plak...klu boring takyah bc ye...

1 comment:

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

kesian anak2 kau.. tu la mak dia main tak hingat dunia.. mujur menang... kalau kalah lagi ralat.. anak pun dapat demam..

tak pela lia, memang musim demam sekrang ni.. apapun lebih baik demam yang begini dari demam H1N1 tu.. ish mintak selisih!