Monday, December 28, 2009

BANYAKNYE ANAK AKU DPT HADIAH..

Salam...
selamat kembali dr becuti..sonok kan dpt cuti lame2 ni..ank2 aku pun
sonok sgt..dpt spend time ngn umi abi dia..yg bestnye dorg dpt hdh byk
dr kg..lg2 dak amsyar..yg abg skit je..mgkin dia dah beso kan..so kasila
bdk baru lg..aku ni klu ikut biarla aku je yg terima hdh tu..bkn jeles tau
tp kesian ank2 aku tu..dorg kcik lg nak terima hdh cmtu..hdh ni diterima
ms kiteorg blk kg belah aku kat pt.semarang,batu pahat..org jawa ye aku
ni...klu da bt pht tu..hehehehe..so tanpa kite mmbebel pnjg mari kite tgk
hdh2 yg diterima oleh ank2 aku..eh tp tula kan..sblm korg tgk hdh yg ank
aku dpt tu aku nak bgtau ni..aku da bunuh pun si pemberi hdh ni..geram
beb...jdla aku seorg pembunuh mggu ni...hehehe..okla...tgk gmbr la yek...

jeng...jeng..jeng...hadiahnye adalah....



gigitan nyamuk ye kwn2..harus dpt klu blk kg..ni hilman..


yg abg dpt tak byk..adela dlm 5-6 das tembakan je..eh byk gak kan..

tp tak sehebat adiknye yg gebu tu..ni kat tgn amsyar..

ni kat bdn dia..dpt 2 skali ye kwn2...



ni pun tgn amsyar lg...





ni kat kaki amsyar...


ni pun kat lengan amsyar...




ni kat muke dia..actualy kat muke dia ade 4 das..tp dpt amik gmbr
yg sblh ni je..tak reti duk diamla..maklumla da pndai jln kan..

ok ni takde ape2 kan..ni tgn belah kanan..

jap gi korg tgk yg belah kiri lak..mcm tak caya kene gigit nyamuk..


bengkak beb..merah smpai jdnye..org jawa ckp merening tu..aku pun tak taula
nyamuk jenis apela yg gigit ank aku tu..geram sungguhla...aku da kira 1 bdn amsyar
tu adela dlm 15 gigitan nyamuk..tp tak sume aku dpt amik sbb dia da meronta2...
tp yg plg teruk tang tangan kri dia tu la..tp sib baik dia tak garu sgt..cume kat
kaki je la dia garu2..yg kat muke n tgn dia tak garu pun..
korg msti kate aku tak pndai jg ankkan...nak kate tak pasang ubt nyamuk ms tdo
tu aku da pasang..tp tula..dia kene pun bkn ms tdo..ms jaga..tak leh nak kawal la
ms tu..dia pun da lasak asik nak jln ke sane ke mari..takkan spnjg ms aku nak duk
ngn dia..tak wat kejela gamaknye nnti..tp cmtula akn jd kat ank2 aku klu blk kg..
msti akan kene gigit nyamuk nye..pstu klu kene gigit msti jd bengkak n gelembung
air..dlu nurse tgk dia ckp kulit ank aku tu yg elergik..sbbnye ms ngndung aku kuat
minum soya..mmg pun ms ngndung aku suke mnum soya..bkn sbb nak ank putih
tp tu je yg aku selera minum..susu tepung tak suke..takpela..aku terima la..sib baik
ank lelaki..klu ank pmpuan hbs comotla kaki tgn kesan gigitan nyamuk tu..
so moral of the story..nyamuk bkn setakat mmbunuh..tp menghodohkan manusia
hehehehe...










5 comments:

~aSHa~ said...

aler siannye anak2 teruna hang...sama la jugak kami ni,..kalo balik kg...sure dpt hadiah cenggitu gak...maklumla aku duk tgh hutan...ehehehe...

wei ko tak sapukan mopiko ke...kalo sapu tu jap je hilang...tak sampai 2 jam hilang la wei..masa tgh merah2 tu sapu mopiko...aku kat sini pun ada nyamuk..usahkan kampung..kalo ptg2 dia main kat padang...siap la....hadiah2 gitu la dpt nye...

anak dara aku pernah kena yg merening tu...tapi sbb jangkitan kuman kat kaki..masuk spital beb...

iz-AnN عبداللطيف said...

ingatkan adiah apa ar tadi...aku selalu sapu minyak TYT...ilang cepat...sangat berkesan...minyak herba...

~aSHa~ said...

minyak TYT tu minyak apa izan...aku nak try minyak lain gak ni..sbb my biras said...mopiko tak sesuai tuk budak bawah 2 tahun...

umilia said...

yeke..aku sapu vicks je..hehehe..tp mcm tak jln sgt..bnda lain aku tak cube..klu ade sp2 tau ubt pe yg mujarab bgtaula ye..

Anonymous said...

mengapa tidak:)