Wednesday, January 20, 2010

JATUHKAH MACHO LELAKI KALAU DORG MENANGIS

SALAM..

nape yek aku tanye cmtu...sbbnye sbtu lps genapla 40 hari arwah ibu mertuaku pergi meninggalkan kami sume..masih ade perasaan sedih pada hati mereka2 yg ditinggalkan..mungkin ade yg tnjuk mungkin ade yg simpan saje...walaupun aku takla rapat sangat dgn ibu mertuaku tp aku tetap sayang dia mcm aku sayang mama aku...yela..dia la yg lahirkan suamiku yg aku sayangi kan...lagipun bagi aku biarla dia pergi dr idupnye terseksa di dunia yang sungguh kejam ini...okla...yg aku nak ckp kan ni pasal suamiku..tp ni bukan la bukak pekung didada ye...kiranye aku nak jd kan iktibar je...gi pun bedosa kan klu kite cite keburukan suami kite..tp ni bukan la keburukan pun..aku rs suatu keistimewaan pd suami ku..sesungguhnya aku baru tau yg lelaki pun boleh menangis teresak2...
yela...korg bayangkan stat je suami aku tau yg mak nye sakit tenat air mata tak berhenti mengalir dari matanye...sungguh syahdu aku ..dgn aku2 pun menangis skali...dan sepanjang kami menjaga mak airmata suami ku tak penah benti kuar...sampaila skang ni suami ku akan menangis kalau cite pasal mak nye...berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul kan...aku sebagai isteri hanya mampu memberi pelukan yang erat tanda sokongan pada suamiku..harap2 suamiku sentiasa kuat dan tabah menghadapi kenyataan ini..hm...aku doakan roh ibu mertuaku sentiasa aman dan tenang disisi NYA..dan semoga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...sesungguhnya kami semua disini sentiasa mendoakan kesejahteraan mu disana...
nape ye aku tiba2 cite psl ni..sbbnye tiba2 je aku teringat kat suami aku..hehehe...walaupun nampak dia kuat tp dlm ati dia masih penuh dgn kelembutan...syg suami aku sgt2...tak taula cmne klu aku yg kehilangan dia atau sape2 yg aku syg...mungkin aku pun mcm dia gak...okla..nak blk jmpa suamiku..dahlame dia tggu kat bwh tu...
salam...
p/s: rabu depan ade taklimat utk sume setiausaha pejabat kat kem aku ni..huhuhu..tak sabo nak dgr psl ape taklimat tu...

2 comments:

.:fyzz:. said...

msti suami ko sedih..bayangkan insan yg mengandungkan membesarkan..menjaganya kini telah tiada di dunia..emm tersentuh aku membacanya..moga mak mentua ko di temptkan di kalangan orang yg beriman amin..

yer ke..nnti ko citer gak la apa isi taklimat pd SU pejbat N27 tuh yer...hehe

umilia said...

thanx pijot..tula dia duk jauh ngn arwah..so tak dptla nak jg sgt ms arwah sakit.tu yg lg wat dia sdih..ok nnti ade cite taklimat utk SUPjbt tu aku bgtau ye..