Friday, November 26, 2010

5 TAHUN DA RUPANYE..


salam..

lame dah aku tak update blog..byk keje skang ni..pstu takde gmbr nak letak..nak cite ape pun tak tau..lbh suke gi terjah blog kwn2 bc kesah idup dorg..tu pun kdg2 smpat la tggal komen..kwn2 nak tau..arini genap 5 tahun aku menempuh alam rumahtangga yg penuh suka duka ranjau dan onak duri..ceh gitu...mcm rumit sgt je kan..hahahahah..ape pun dugaan dan rintagan yg dtg sume tu lg menambahkan kasih syg dan kemesraan kiteorg sekuarga..hrp2 cmtula smpai ke akhir hayat kiteorg..

so kat sini aku nak wat ucapan jiwang2 kit la..walaupun luaran ku nmpk ganas tp aku mempunyai jiwa dan hati yg lembut tau..hahahaha..geli je kan.korg nak bc silakan..tak nak bc sudah..

kpd suami ku :



terima kasih byk2 diatas kasih syg mu..perhatian mu..jagaan mu yg tak penah kurg kpd ku ini selama 5 tahun kite bekasih syg dan bemesra shingga dpt nye 2 ank dan bkl yg ke3 ini..daku ckup teharu dan tesentuh dgn kasih syg yg telah dikau berikan..mekasih syg...tak dpt ku balas segala pengorbananmu dan kasih syg mu yg telah kau berikan kpd ku..aku hrp ksh syg mu dan perhatian mu kpd ku dan anak2 akan betambah 5x ganda dpd yg ade skang ni yek..smoga Allah memberkati ikatan suci ini dan melimpahkan lg ksh syg antara kite..




sygku..spnjg 5 thn ini kau thn sj dgn perangai ku yg turun naik..begitu juga dgn berat bdn ku yg turun naik..dikau sntiasa memberi kate2 smgt dan dorongan kpd ku..dikau tak pnah mengeluh membantu ku membasuh baju, melipat kain (walaupun kdg2 dikau lipat kain tanpa tebalikkan dlu),membasuh pinggan, membasuh tandas dan memasak tanpa aku suruh skali pun..kau buat sume tu dgn snyum dan gembira bebanding dgn ku yg sll merungut pnt wat itu ini..aduhai..aku malu dgn dirimu syg...tp dikau phm dgn keadaan ku yg tak menentu ini..aku sgguh bangga dan betuah memiliki dirimu..




sygku...maafkan diriku yg serba kekurangan ini..aku tak pndai memasak..kdg2 mls nak melayan kehendak mu..pegi keje bgn pg kau yg kjut..malahan kau yg kemas dapur dan menyiapkan mknn utk ku bawa ke ofis...bilela aku nak jd spt kwn2 ku yg rajin bgn pg..siapkan sarapan utk mu..ntahla..aku cube syg utk wat sume tu..tp diriku tak bedaya..tp tiap2 ari diriku ini sntiasa memasang niat utk membuat sume itu..ku harap dirimu dpt besabo dgn kemalasan yg ade dlm diriku ye syg..




syg...walaupun diriku serba kekurangan..tp ksh syg ku hanya utkmu seorg..aku teramat syg dan ksh pd mu..termasuk anak2 kite yg comel dan ensem tu..tanpa mu idupku berase kosong dan sunyi sepi...smoga ikatan perkahwinan ini akan kekal bahgia sehingga akhir hyt kite..dan smoga kite sekuarga akan sentiasa bahgia besame sekuarga..terima kasih byk2 syg...i love u so much...




amacam..ok tak..hahahaha..gile tak pndai aku nak mengayat ni..hrp2 okla kan..gi pun ntah laki aku tu bc ke tak..tp nnti nak gak suh dia bkk blog aku ni bc kate2 azimat aku tu..heheheh..okla kwn2..hrp2 korg tak muntah drh bc ucapan tak seberapa tu ek..ni ade gmbr2 lame aku utk tatapan korg n sbg kngn utk aku..



ok taking care...




gmbr lepas aku nikah..



ni besanding kat belah aku..



ni lak nak berarak utk belah lelaki..

ni ms smbut enniversary thn lps..

ni gmbr sekuarga ms gi lgkwi..

ni la 2 permata hatiku hasil benih kiteorg..hehehehe..


eh lupe..smlm kiteorg gi celebrate kat piza hut je..pstu bli kek slice kat sr je..simple but nice kan..yg pntg kita hepi..hepi..hepi..yg pntg kita hepi...hehehehe..

5 comments:

~aSHa~ said...

hepi anniversary, selamat sudah fasa I...moga ko tabah lalui fasa2 kehidupan seterusnya...semoga korang bahagia hingga ke syurga...

semoga bertambah gembira dgn cahaya cahaya mata mu.hasil buah cinta korang...ehehehe

romantik jugak ko ni..ehehee


------------
a'ah kan lelaki kalo tlg kita tak merungut pun penat ke apa kan..tapi kalo kita buat keje..dgn mulut2 sekali bekerja..baru aku pasan..ahahahahaha....

eh lg satu baru aku pasan aku tak polo lagi blog ko..aku ingat aku dah polo...

ciK mOt ©™ said...

epi annibersary lia...
moga kekal hingga ke ujung nyawa

umilia said...

asha : mekasih..tula hrp2 kebahgiaan sntiasa hadir dlm idup kami..romantika ke aku..hahahaha..tulis bolehla..klu suh ckp mau kelu lidah..tula kan..laki ni tlg diam je..kite klu wat keje bkn mulut je bising klu mrh tu hentak2 brg skali..hahahaha..

eh ko tak polo blog aku ke..hehehee..takpe..aku pun bkn reti nak polo molo ni..frend list aku tu pun izan wat kan..klu dia tak wat mampus aku tak reti..hehehehe..

izan : amin..harap2 cmtula..aku pun doakan kwn2 kite yg lain pun cmtu..

ayang said...

hehe lia.. tahniah happy anniversary.. wow dh 5 tahun.. anak dah masuk 3.. hihi pepun hope ko bahagia ke akhir hayat. amin.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

epi 5th yrs anniversary both of u dear!!!
ye, selamat mengharungi cabaran mendatang!!