Monday, February 13, 2012

GAGALKAH AKU..BERDOSAKAH AKU..

Salam...

Dahlame aku tak update blog aku ni..bukan kate besawang lg da..da berhantu agaknye..hehehehe...aku sronok mmbaca blog kawan2 sume..padahal ade je aku nak cerita tp ntahla..malas kot..tp arini aku nak gak becerita...nak meluahkan isi hati aku..aku tak tau nak cite kat sape..ye..aku tak ramai kwn yg leh bkongsi ssh payah kesedihan aku..mgkin sbb aku tak nak sshkan dorg..

mungkin ade yg da tau..aku ade tulis kat fb..anak2 aku tak sihat..bkn takat anak2 aku..ngn aku2 pun tak sihat..tak taula mane silapnye..mula2 yg sulung dmm pns tak baik2..smpai kene tahan duk kat hosp di jb..ms tu ry cina..smggu kiteorg bcuti..blk putrajaya aku keje sehari..aku lak kene dmm panas dgn suhu 40.5..tp aku tak nak gi hosp..aku tak nak kene tahan wad mcm thn lps..ye...thn lps aku da kene dmm pns sepanas 40.5 jugak..smpaikan aku pgsan..muntah2 dan ilang ingatan..mungkin korg tak caya tp tu hakikatnye..aku tak akan ingt byk perkara..klu nak ingt pun amik ms yg lame..dan klu aku pksa gak nak ingt aku akan png kpala..smggu gak aku kene duk kat hosp kat jb..

so bile aku kene blk serangan dmm pns yg melampau aku nekad nak duk kat umah je..aku sian kan anak2..lg2 baby aku stil mnyusu bdn yg tak nak susu kat botol..tak sggup aku melihat dia menangis kelaparan..2 ari suamiku mengambil cuti menjaga aku yg sakit..lgsg tak leh bangun..dahla tgh musim org dmm pns..lagi2 dpt cite penyanyi (abg aril af) yg br mninggal tu..suamiku jd takut dan risau..alhamdulillah hari ke 4 aku da stat ok..pstu mgu lps..tgh aku sibuk wat keje aku dpt panggilan dr taska mengatakan anak no 2 aku lak muntah2..ms dorg tepon tu anak aku da mnth sebanyak 4x..bile aku trun keadaan nye sgt lemah..aku pun mndukung pegi ke klinik sblh ofis aku..2 ari gak aku amik cuti sbb keadaannye yg lemah,muntah2 n dmm pns..risau nye aku Allah je yg tau..

pstu smlm yg baby lak kene..pg-ptg ok je..mkn n mnum susu..cume ptg tu da nmpk dia mcm tak sdp bdn..da stat merengek.bg mnum ptg pun dia mkn skit..dkt nak mgrib dia mnth sbanyak2 tdk..oh tidak...aku da mula risau...jgnla dia sakit...tp sapela aku utk melawan takdir Allah yg ditentukan..3x anak aku muntah2..n bdn nye pns...mulala dia merengek..tdo tak lena..asik tejaga..dan...aku tepaksa gak amik cuti arini..tak smpai ati aku nak anta dia ke nursery..msti tak tejga n tak telayan tecer2 tak nursery..

aku bkn ape..aku malu kat ofis aku..aku sll takde..sll cuti..pstu korg pun tau kan..bile PA cuti msti nak kene ade ganti..disitu da mula sshkan org..ye..tak sume org suke ganti tmpt PA yg bcuti..walaupun bos aku tak kesah takde sape duk tmpt aku..asal ade yg jwb tepon ckupla..tp stil aku rs aku sshkan dorg sume..lg2 bile aku naik keje ade yg tarik muke dgn aku..napela dorg tak paham keadaan aku..bkn aku mintak anak2 aku sakit..nasib baik baik bos aku phm keadaan aku..cume dia sibuk suh aku bwk anak2 aku jmpa ustaz mntk air penawar..hm...ape yg aku leh wat..hanya bedoa mintak Allah jauhkan kami sume dr penyakit2 yg merbahaya..dan aku beharap sgt org2 sekeliling aku paham keadaan aku..bkn aku minta begini..

ni gmbr anak2 kesayangan aku..boboiboy yg sntiasa wat aku gembira,sedih,marah,gundah gulana,kacau bilau, bahgia n besyukur sgt..



yg sulung..MUHAMMAD ADAM HILMAN.. 6 thn bln 8 ni..



yg bongsu..MUHAMMAD DANISH MIRZA..br 10 bln..


yg 2nd..MUHAMMAD ZARIF AMSYAR..da 3 thn..

walaupun dorg sll wat aku menjerit2..marah2..tp aku tau sume tu mmg perangai bdk2 takde dosa lg..tanpa dorg sepila idup aku..luv u all so much..

9 comments:

♥cikmOt♥ said...

hurmm...gitulah kan...sama kes ngn aku gak...aku kadang bila ank tak sehat kena gak cuti...

kadang memang malu abis ngan bos..tapi fikirkan anak kan...

hurmm...bertabahlah demi anak3 tersayang kan...

umilia said...

thanx izan..tula kan..sapela lg nak hrp jg anak klu tak kite..smoga kite sntiasa kuat utk kuarga kite..

ayang said...

haah aku pun gitu wei. cuti xpai ujung taun lg dh abis..

baru ni aku sekuarga keracunan minuman.. simptom sama cam yg kt perak tu sakit beramai2..

pastu 1 feb ritu aku kena betugas kt bilik gerakan n xpat pegi. pastu sambung lagi cuti sakit. naik2 keje ada yg wat muka n tanye mcm2 cam xpecaya aku sakit sekuarga..

mmg xg sepital dh tu sah2 sekuarga kena tahan. dah tu sapa nk jg anak2 aku nnt?? nk jg aku lg.. atleast ada dpn mata uruskan diaorg wlwpun diri sndiri xterurus.. huhu

~aSHa~ said...

bos dah memahami..teman2 sepejabat plak yg tak leh 'tolak ansur'....mereka pun...itu pun nak amik port...mereka pun ada masa ada jugak dlm keadaan yg 'emergency' pe salahnye arini dia tlg kita...next time..mana la tau kan lia...

semoga anak2 sentiasa sihat yer termasuk mamanye

mrs.ecam said...

aku pogn gitula...lg plak dkelilingi ngan pekerja lelaki...derang plak jenis jarang coti...sabtu ahad pong nk kje...gile kje...ank2 skt ke ape sume bini2 derang yg uruskn...so bile aku salu coti sbb ank skt derang bkn nk phm...perli2 lg ade...tp as long as bos aku phm...aku buat pekak jekla...ALLAH kn maha adil...kali ni turn aku...sok2 turn derang plak ke mne kt tau kn....smoga kt sme2 tabah mengharungi ujian ALLAH ni yek...amin insyaallah...

.:fyzz:. said...

salam lia...sedih baca kisah ko nih..tp kita sebg ibu kena tabah dn kuat semnagat kan..insyallah Allah akan dengar doa kita..
sabar ja la..aku pun la nih anak2 tak berapa sihat..yg kecik smpai susut badan...menitis air mata aku tgk keadaan anak2 bila depa tak sihat...
and aku doakan ko and anak2 sihat dn dilindungi oleh Allah swt..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kuatkn semangat da besar nanti insya allh diorang akan mengembirakan kita selallu.amin

L said...

semoga akak dan keluarga sentiasa sehat...

jom baca kejap..=D
http://lolz-l.blogspot.com/2012/06/still-jahat-walaupun-dah-solat.html

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)