Tuesday, July 7, 2009

sian ank2 aku..

hm...sian kan bace tajuk cite aku tu...mmg kesian ank2 aku tu..sesape yg da tgk ank aku tu msti kesian tgk..ehh bp byk kesian la..ok cmni..smlm aku gi cek up amsyar n cucuk dia skali..skang ni aku gi cek ank aku ptg..tak lame pun..dlm sejam da setel..pstu leh blk umh hehehe...tp skang ni adik2 aku da keje sini tak dpt la nak blk umh..kenela dtg keje blk..ok masukla aku ke blk 6 utk tau berat n pnjg ank aku tu..skali timbg berat nye hanyala 5.8 kg je...adus...sadis nye..nurse tu bising skitla sbb ank aku dlm laluan kuning graf tu..kiranye tak bp elok la berat cmtu kan...nurse pun tanyela minum susu ape sume..jg kat mane..n dia pun ckp klu trus cmni nnti ssh nak naik beratnye..pstu nak inject aku ckp msti ank aku ni nangis..sbb bdk yg gemok2 gebu2 sume nangis bile inject ni kan plak ank aku yg kurus tu kan..tp alhamdulillah..ank aku tak nangis pun ms nurs inject dia..kuat smgt amsyar yek...tp tula..tang berat tu..hm...hbs cmne ek..aku tiap2 ari bekalkan susu 5 botol penuh susu nye..kdg2 tu hbs 4 btl..kdg2 hbs 3 btl..tp aku tak taula hbs betul ke dorg buang susu tu..aku pun tak tau nak watpe lg tp taska yg aku anta ank aku tu mmg
byk prob la..sblm ni dorg masukkan air kat telinga ank aku..ni plak bg susu tak ckup..bygkan smlm kul 2ptg aku amik dia cume 1 btl je dia minum..da byk kali bile aku amik tghari dia br mnum 1 btl..tak lapo ke ank aku tu..mane tak kurus..smpai nurse ckp tgk mate ank aku pun tau dia cengkung tak cukup susu...alahai...lg sedihla aku .. besalahkah aku sbb anta dia kat situ..aku ingt anta bwh sng kit aku nak gi tgk dia tp dah jd cmni..haruskah aku tukar dia ke tmpt lain..pstu smlm aku nak amik abg dia kat taska leh cikgu dia mrh bdk2 nak amik susu nak minum..n dia ckp kat sorg mak bdk ni bdk2 ni minum susu sehari 2x je...pttla aku tgk abg tu makin kurus kering..dahla dia kurg mkn..harap kat susu la..klu kat umh skali minum mmg penuh satu btl pnjg tu aku bg...pstu abg tu mmg kerap minum susu..mkn pun da byk..so cmne ek..aku kesian tgk ank2 aku tu...mak bpk beso ank kurus je..nnti kate aku tak bg mkn lak..susu aku da perah..yg abg pun aku da bli byk stoknye...tggal dorg wat bg je..ssh sgt ke...ape nak wat ek...
p/s : sorila kwn2..pnjg plak kisah kasih aku ni..klu boring takyah bc ye..

6 comments:

aramfk said...

Alamak Lia, tak boleh dibiarkan tu..Kau bayar tiap2 bulan utk diaorg jaga...yg susah nanti budak2 tu....Utarakan permasalah ini kepada pihak yang berkenaan...Jgn dibiarkan...

~aSHa~ said...

ko ngadu kat penyelia la wei...budak2 lain kat taska tu mcmana? sama gak ke?...ish...taska mana ni?

umilia said...

hm..penyelia pun lbh krg same je aku tgk..ade ke bdk2 nak minum susu dorg tak bg..ade ke ptt..tak patut...aku da tanye dorg amsyar minum susu hbs tak..dorg ckp hbs..taska ni pun mgkin akan ditutup sbb tak byr sewa start dorg bukak..gi pun admin ckp ramai mak bpk komplen psl taska ni..taska kat bwh ofis aku la gidah oi..aku dah tanye kwn2 aku yg anta ank kat pengasuh..mntk tlg dorg cr..hrp2 dptla..

Anonymous said...

eh u hantar anak kat taska mana ek?
sebab mcm sama jerk probelmnye ngan taska anak i..

::It's Me:: said...

lia, ejan add blog lia kat blog ejan yek...ada akak ofis ejan antar anak kat taska sama ngan lia jugak...ada jer problem anak die tau....

umilia said...

ok ejan..taska MOA..same ke..prob akk tu ape yek..