Thursday, December 3, 2009

episod 2 tragedi menyentap hati..

salam..

gile la da mcm drama lak ade episod 2 bagai..hehehe..
bkn ape aku wat ni pun atas pemintaan ramai kan..
eh yeke..yg aku tau gidah je yg mintak cite..huhuhu..
okla cite eksiden nye begini ye...

adik ipar aku (kakcik) tu da stat cuti sem dr bp hb ek..
aku lupe la...dlm 20/21.11 lps..tp sbbnye dia ade prog
dengan pesatuan pelajar islam johor so dia tak la blk
umh lg..trus ke tmpt dia nak becamping tu..klu tak silap
aku kat segamat rsnye tmpt camping tu..kakcik ni
org yg aktif..mcm2 aktiviti dia join..lg2 melibatkan
pesatuan islam johor dan abim..korg tau kan abim tu
ape...ok nak jd kan cite..biasala bile da camping ni sbg
facilitator utk prog tu mstila kite tak ckup tdo kan..
pstu pnt nye lg...pastu kakcik ni kene lak sakit mata
lg...kira byk sbb la...nak dijadikan sbb sumenye tu kan..

so rabu 25/11 tu kakcik n kwn2 yg lain konvoi
4 keta gerak blk..selalunye ade kwn teman kakcikni
memandu..tp ari tu takde plak yg teman..cume
keta kwn nye dpn blkg ade besama la...skali tu kwn
yg kat belah dpn nmpk keta kakcik tiba2 ke belah knn
kat laluan betentangan..sekelip mata bedentum dgn
keta vios yg ade 3 org..org cina..kwn2 kakcik kate cina2
tu tak truk sgtla..juz cedera ringan..cume sorg tu mata
masuk kaca cermin keta..kwn kakcik tu kate ms acc
tu kakcik tu separuh sedar..kwn dia tak bgla dia tdo
atau pengsan..sentiasa ckp ngn dia..tak lame bomba
pun sampai tlg kuarkan kakcik sbb tesepit teruk..
korg pun da tgk kan keta dia cmne...

yg kesian nye disebabkan kakcik sedo dgn kejadian tu
telah membuatkan dia trauma truk sgt...smpai ke hari
ini dia stil meracau,tak nak mkn tak nak minum...klu kat
hosp lehla masukkan air kan..tp ni da kat umh tak leh
la watpe..bile kite pksa dia sembur blk kat kite..aku pun
suhla laki aku bwk dia gi berubat...pulihkan semangat
dia kan..lg pun...pakcik aku ade duk bedekatan sgt dgn
tmpt kakcik tu acc..mmg kat situ kira angker la..tmpt
org sll acc..tp sll nye org yg acc tu sumenye mati..kira
kakcik mmg panjg umo..Allah syg dia lg..pakcik aku pun
suh bwk gi berubatla...takut ade benda yg mengikut
kan...sbbnye da smggu ni dia meracau lg..sian kat mak
ayah metua aku...dahla adik badik takde yg pmpuan..
aku nak jg cuti da hbs lak..hm...tepaksala harapkan
kat nenek yg da tua n mkcik2 kat sane...

arini suami ku akan pulang ke jb utk tlg jaga adik dia
tu..aku tak dpt nak ikut sbb takde cuti...hm...aku doakan
kakcik cptla sembuh n tak meracau lg..kwn2 yg lain pun
tlg la doakan same ye..

p/s:klu kakcik meracau dia akan menjerit2 ckp sakit..
pstu dia ketuk2 kaki dia yg masuk besi tu..pstu bile
dia nmpk jahitan yg tekuar2 tu dia tarik2 nye tali tu

3 comments:

~aSHa~ said...

speechless...

ish ngeri plak baca tang yg dia tarik2 jahitan..

sbb letihkan..sian dia...kalo ada teman, bleh buat borak..tp ini telah ditentukan Allah...sbb tu time tu takde org temankan...

aku rasa pun baik berubat..dia dah lemah semangat la tu..dan aku rasa pun takut gak mende2 lain ikut...sbb ko kata tmpt tu biasa nye acc mati...adehhh seriau aku plak...

iz-AnN عبداللطيف said...

ngeri ar plak...moga dia cepat sembuh ye...

umilia said...

mekasih kwn2 ats doa kalian..